4 juli 2014

Gräslök i håret


Hej.

Vilken fin fredag det varit idag, superhärligt väder med strålande sol, välbehövligt kände jag! Idag har jag hackat en väldig massa gräslök! Jag har sått tidigare, men det har inte blivit något av det, så jag fick med mig en tuva hem från svärföräldrarna som jag planterade här i trädgården. Jag började med att klippa ner den som var och det var hur mycket som helst.


Man ska ju egentligen klippa innan de har börjat blomma för smakens skull, men de smakade bra ändå och så är blommorna väldigt vackra!



Så dom trädde jag på en tråd och gjorde en liten krans, gulligt blev det:)

Imorgon ska det fina vädret fortsätta och jag ska rensa lite ogräs och fixa vidare i trädgården. Åå vad jag njuter av att få vara ute och fixa och dona.

Fin helg till er!

Kram

6 kommentarer:

  1. Wow...Sååå vackert mé Gräslök i håret hihi...
    /Sommarkvällskram!

    SvaraRadera
  2. Du vet att du kan äta blommorna med från gräslöken och de är hur fina som helst att dekorera en sallad med.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Så fina blommor och vilket ljuvligt hår du har! Hoppas ni får en härlig helg. Kram Stina
    Ska du på bloggeventet i Enköping?
    Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Det var ett roligt tips. Ska jag komma ihåg tills nästa gång min gräslök blommar. En skön och solig helg önskar jag dig.

    SvaraRadera
  5. Vilken söt krans! Och vad kul att ni fått massa gräslök... att ha egen trädgård är ju helt underbart ju.

    SvaraRadera
  6. Så gott med gräslök och så fint du dekorerar med blommorna, fin du vart i håret med =D

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...