9 nov. 2013

Tjuvstart på julen


Idag har J, svärfar och en kompis börjat bygga räcke och tak på altanen. Vi ska ha tak på ungefär halva, så man kan sitta ute även när det regnar lite. Riktigt ruggigt väder har det varit hela dagen och de har varit ute och kämpat på.

Nu på kvällen värmde vi på lite av årets glögg och åt pepparkakor, det värmde gott:) Den var god tyckte jag (som inte brukar dricka glögg) och har en väldigt fin flaska. Det står ju inte på flaska vilken smak det är, någon som vet?

Hoppas ni har en fin kväll.

Kram


7 kommentarer:

  1. Vi smakade också årets glögg idag. Jag tyckte den smakade rätt så starkt men var god. Det står inte vad smaken ska vara utan det är upp till var och en :)

    SvaraRadera
  2. Mys pys ;))..........glögg har jag inte prövat ännu.........tycker bäst om vit glögg faktiskt ;))
    I morgon bitti ska vi få lite snö.....här vid kusten blir det kanske regn........men senare på dagen ska det bli plus 4 och uppehåll........
    Trevlig kväll
    Britt

    SvaraRadera
  3. Glögg står på inköpslistan så nästa helg kanske vi avsmakar årets första glögg.
    Inge roligt väder att bygga i så hoppas glöggen värmde rejält.
    Önskar dig en fin dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Mysigt med tak över altanen så ni kan sitta där i regn. Och mums för glögg och pepparkakor :)

    Tack snälla du för de rara orden! Hoppas att ni haft en fin helg <3 Jennie

    SvaraRadera
  5. Jag väntar till första advent=)) Det är å andra sidan enda gången jag dricker glögg sen blir jag less. Men pepparkakor lessnar jag aldrig på!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Mysigt! Jag dricker inte alkohol så jag håller mig till saftglöggen. Men den där flaskan är ju superfin!
    Ha en skön kväll
    //bara anna

    SvaraRadera
  7. Runt Lucia kommer Blossa att avslöja smakerna på årets glögg, fram tills dess är det stora gissningsleken om vilka smakerna är, inte helt lätt.....Själv har jag gjort egen glögg i helgen som blev väldigt god. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...